Naprawdę potrzebujesz firmowego fejsa?

Mnóstwo firm, instytucji i wszystkiego posiada konto na fb. Niektórym jednak bardziej to szkodzi niż pomaga. Szok? Zobacz, czy i Ty nie popełniasz któregoś z tych popularnych błędów.

Podstawowa sprawa – fanpage służy do usprawnienia komunikacji między Tobą a klientem czy fanem. Podkreślam – komunikacji. Jeśli sądzisz, że Facebook to świetne narzędzie do nadawania jednostronnego przekazu i ciągłych reklam, to odpuść sobie. Bardziej Ci zaszkodzi, niż pomoże. „Internet nie zapomina”.

Kolejna sprawa – treści muszą być ciekawe, a nie wrzucać byle co i jak leci. Czy na naszym fp widzisz tylko reklamy usług? Nie. Nieciekawa treść jest ignorowana przez fanów, w konsekwencji osłabia to naszą czytelność i obniża zasięg. Po co marnować czas na posty, których nikt nie czyta? Zainteresuj ludzi! Na przykład prowadząc bloga z ciekawostkami z branży jak ja, by zachęcić ich do wejścia na stronę 🙂 Czytając tekst dowiadujesz się czegoś przydatnego za darmo, a ja mam szansę zachęcić Cię w ten sposób np. do zamówienia kursu z promowania się w Internecie. Jeśli temat Cię interesuje, kliknij TUTAJ po więcej info.

ZOBACZ TEŻ: Kiedyś, czyli nigdy

Jeśli prowadzisz firmowe konto, to pamiętaj – to nie telewizja, gdzie prezenter nadaje propagandę, a ktoś może jedynie słuchać albo wyłączyć puszkę z ekranem. Musisz być przygotowany na hejty – nieważne od kogo, nieważne, czy będą merytoryczne czy nie, czy będą oparte o prawdę czy wyssane z palca bzdury.

Co ciekawe, hejterzy mogą Ci pomóc. Ale szczegóły JAK ich wykorzystać zdradzę tylko podczas kursu 🙂 Natomiast jak radzić sobie z samymi hejtami? Kulturalnie i merytorycznie. Nie możesz po prostu skasować komentarzy, bo informacja o tym może szybko się rozejść. I niezależnie od racji, zaszkodzi to Twojemu wizerunkowi. Wyjątek – wulgaryzmy lub powszechnie nieakceptowalne zwroty. Cierpliwie i jasno odpowiadaj, wskazuje też, jeśli odpowiedź padła. Nie trać też czasu na kręcenie się w kółko.

Bardzo ważne jest, by odpowiadać jak najszybciej na wiadomości od fanów i każdego, kto pisze na Twój fp. W XXI wieku ludzie oczekują szybkiej i sprawnej komunikacji. Według ekspertów, jeśli w ciągu kwadransa od napisania przez kogoś wiadomości nie pojawi się odpowiedź, ludzie tracą cierpliwość i zrażają się. Trochę sceptycznie podchodzę do tych liczb, ale faktem jest, że musisz uwzględniać tę formę komunikacji jak normalny mail czy telefon. Padło pytanie? Udziel odpowiedzi.

I na koniec – dobrze prowadzony fp może zwiększyć sympatię i zaufanie do Twojej marki. Jeśli jednak nie masz pomysłu na to, jak go prowadzić i nie chcesz poświęcać na niego czasu – zrezygnuj z tego. Fp nie jest konieczny do biznesu, a źle używany może Ci zaszkodzić.

I zupełnie na koniec – nigdy nie pisz „funpag” 🙂

Informacja przydatna? Proszę więc – podziel się nią na Facebooku lub Twitterze. Pamiętaj też, że na fb mamy konto, które możesz polubić wciskając przycisk na prawym pasku bocznym.